Opolskie Forum Motocyklowe
Strony: 1
Tańczący z winklami
Tak w sumie jest to przeróbka żarówek a nie samej lampy Więc wyciagamy żarówke H4 z lampy tudzież dwie tak jak to w moim przypadku. Zaginamy 3 "bolce" ustalajace kąt żarówki w lampie. Tak jak na obrazku
jedna jest oryginalna a druga z zagiętymi bolczykami:
Jak ktoś chce można je zeszlifować lecz trzeba uważać żeby drgania w czasie szlifowania nie strząsnęły żarnika wolframowego co skutkuje nie świeceniem żarówki A i trzeba uważać żeby nie dotykać ani nie uszkodzić czubka żarówki. Ja wybrałem mniejsze zło i pozaginałem mocowania do tyłu. Następnie wkładamy żarówkę do lampy i kręcimy w prawo a moze w lewo
aż do uzyskania efektu lampy EUROPEJSKIEJ czyli zagiętego łuku do góry po prawej stronie tak jak na obrazku.
Jak już będziemy mieć efekt lampy Europejskiej to zakładamy blaszke czy tam sprężynkę mocującą żarówkę w lampie.Niestety to nie koniec naszych regulacji. Trzeba podjechać na jakąś stacje diagnostyczna i ustawić sobie światła dlatego ze kręcąc żarówka w prawo a może w lewo zmieniliśmy wysokość padania światła na asfalt. Bądź też możemy zrobić to samemu korzystając z tej własnie ilustracji
zasady ustawiania świateł pamiętając że podłoże musi być równe i wypoziomowane.
H- mierzona od podłoża wysokość położenia punktu oznaczającego środek reflektora światła mijania
h- mierzona od podłoża wysokość położenia na ekranie poziomego odcinka linii światło-cienia światła mijania
e- wartość obniżenia poziomego odcinka linii światło-cienia światła mijania względem punktu H na ekranie, oznaczającego środek reflektora światła mijania
L- odległość pomiędzy reflektorem a ekranem
psś- kąt pochylenia strumienia świetlnego
Dla każdego reflektora światła mijania obowiązuje wartość podana przez jego producenta. Przykładowo, dla wartości kąta psś = 1,2% na ekranie odległym o 10 m (1000 cm) linia światło-cienia światła mijania ma być obniżona względem znaczka określającego na ekranie środek reflektora o wartość e, obliczoną ze wzoru:
Kąt psś jest zazwyczaj podany gdzies na lampie. Przykłady na obrazku.
Przybliżony koszt operacji to około... 0 Polskich PLNÓW. (zakładając że samemu ustawicie światła i nie spier-zepsujecie żarówki)
Mam nadzieje że sie komuś przyda
Jak coś jest niezrozumiałe to pytajcie
Ostatnio edytowany przez Seboo (2013-03-18 18:28:18)
Offline
Administrator
Poświecę jedną żarówkę i spróbuje tej metody
Offline
Tańczący z winklami
Land Rover zapoczątkował erę "kręcenia żarówek" w modelu freelander. Lampa już jest tak skonstruowana ze bez żadnego zaginania kręci sie żarówką. Jest to o tyle prostsze że kręcimy do tąd aż zarówka postawi opór i wtedy już jest ok. Więc metoda w 100% sprawdzona
XX ma an(g)ielską lampe?
Offline
Strony: 1